Metal Gear Rising s podnaslovom Revengeance je osma igra v kroniki Metal Gear. Igra nastaja pod taktom podjetja Kojima Productions, ki zapušča geslo "Taktična vohunska akcija" in si utira novo pot pod motom "Bliskovna akcija".
V ospredje se vrača hiter ninja Raiden, s katerim smo se že srečali v starejših igrah te serije. In prav zaradi spretnega Raidena oblikovalci govorijo o žanru 'stealth hunt action'.
Dogajanje se odvija v ne tako oddaljeni prihodnosti in čeprav se celotna serija nosi v kontekstu vojne in akcije, je njena globoka misel pravzaprav pacifistična. Razvijalci se precej opirajo na japonske filozofije ali na primer na Friedricha Nietzscheja. Igra skuša opozoriti na brezsmiselnost vojne, nesmisel jedrskega zastraševanja, nevarnost jedrskega orožja nasploh, psihološke posledice vojne za otroke in odrasle, grožnje genskega inženirstva ter predvsem na zamisel, da so sovražniki sovražniki le v relativnem pomenu.
Sam Raiden se med igro poskuša dokončati preobrazbo, ki jo je že prej začel. Torej svojo človeško sestavino pretvoriti v mehanično in tako postati popolno orožje za ubijanje. Poleg tega producent Shigenobu Matsuyama navaja, da se bomo v poteku igre morali soočiti z Raidenovo preteklostjo kot otroškega vojaka ali z njegovo človečnostjo nasploh.